Romaskine med kvinde

Når du gerne vil intensivere din træning på en romaskine

Har du en målsætning om at komme til at træne mere, end du gør nu, så kræver det, at du laver noget om i din hverdag. Du har jo den tid, du har. Måske handler det om, at du skal omstrukturere nogle ting, måske handler det om, at du skal træne lige så meget, som du plejer – bare mere effektivt.

Træn mere intensivt

Du må først og fremmest se på dit træningsmønster i dag. Hvad er det, du træner, og hvordan træner du? Det kan være, at du skal skifte træningsmåder, eller måske skal du bare op i gear i forhold til den måde, du træner på i dag.

Det er vigtigt, at du ikke træner efter præcis det samme program dag ud og dag ind, år ud og år ind. Der må noget variation til. På den måde kan du komme hele kroppen rundt.

Hvis du gerne vil tage din træning til det næste niveau, så må der noget øget intensitet til. Lav for eksempel flere trænings-set, end du plejer. Du kan også sætte mere modstand på de maskiner, du bruger eller sætte noget mere turbo på dit løb.

Der er mange måder, du kan komme til at træne mere effektivt på, f.eks ved at bruge en romaskine. En romaskine er den perfekte all round træningsmaskine.

Få noget vejledning til din romaskine

Går du i et træningscenter, så kan du få noget vejledning hos en af instruktørerne der. Du kan også søge information og gode råd på nettet for at du kan finde den rette ro-teknik til din romaskine. Hvis du for eksempel konsulterer denne side, så er der virkelig god guiding i forhold romaskiner.

Her finder du flere informative tests af romaskiner, du får gode råd i forhold til træning – og ikke mindst til kosten.

Det betyder, at du både kan få gode råd til at få mere ud af din ro-træning og til, hvordan du via kosten kan optimere dit helbred og komme til at leve væsentlig sundere.

Når både kost og motion spiller sammen, så vil du samlet set gå en sundere tid i møde

Glem ikke kosten

Som sagt, så er kosten uhyre vigtig at tænke på, når du bestræber dig på at få et sundere liv. Det er langt fra nok at vide i teorien, hvad der er godt for dig at indtage, og hvad der er mindre godt. Du skal også efterleve de gode kostråd.

Det vigtigste er her, at du lader fornuften råde. Også når du ihærdigt forsøger at overbevise dig selv om, at en lille smule junkfood ikke kan skade dig. Det kan det i for sig heller ikke, bare det ikke sker for tit.

Hold dig til de simple råd om, at du bør undgå fedt og sukker og skrue op for det grove og det grønne. Sværere er det egentlig ikke.

Spiser og drikker du fornuftigt, vil du også nemmere kunne omsætte din hårde træning til god kondition og en slank krop.

Giv den bare gas – men alligevel med måde

Hvis dit mål er at komme i endnu bedre form, end du er, så sker det ikke uden hårdt arbejde. En masse hårdt arbejde. Det skal du være indstillet på.

Alligevel bør du øge din træningsindsats over tid. Det kan ikke nytte noget, at du giver den maks gas på dag et – for så at ligge fuldstændig brak som en invalid på dag to. Den går ikke.

Så er det klart bedre at trappe langsomt op, så din krop kan følge med. Ellers er der en ret stor risiko for, at du kommer til at gå død i projektet.

Få styr på det med kosten, og trap din træning op i et fornuftigt tempo. Så skal du nok komme godt i mål med dine gode planer om at træne endnu hårdere.